زبان تركي استانبولي

چيزهايي كه براي شما مفيد است

زبان تركي استانبولي

۲۴ بازديد

كلمات متداول تركي: حقايق و ارقام

زبان تركي يكي از پرشورترين زبانهاي جهان است و زيبايي آن در كلمات آن نهفته است. شما همچنين ميتوانيد جهت آموزش تركي استانبولي در مشهد با مشهدكلاس در ارتباط باشيد.

تخمين زده مي شود كه زبان تركي از مجموع 150،000 كلمه با بزرگترين فرهنگ لغت تركي با بيش از 100،000 كلمه ساخته شده باشد. براي كسي كه مي خواهد يادگيري تركي را شروع كند ، اين يك عدد واقعا بزرگ و ترسناك به نظر مي رسد ، اما خبر خوب اين است: شما براي تسلط به زبان تركي فقط بايد 5٪ كل كلمات را بدانيد. اين بدان معني است كه فقط 5000 كلمه متداول تركي را مي دانيد تا بتوانيد به زبان تركي مكالمه روان داشته باشيد.


آنچه بيشتر دلگرم كننده است اين است كه دانستن كمتر از 100 كلمه به شما كمك مي كند نيمي از كلمات يك مقاله يا كتاب نوشته شده به زبان تركي را درك كنيد. 1000 كلمه متداول را بياموزيد و به درك 75٪ متون به زبان تركي برسيد. همچنين ، هر كلمه جديدي كه ياد مي گيريد به شما كمك مي كند تا حداكثر 50 كلمه اي را كه قبلاً نديده ايد حدس بزنيد. اين بدان معني است كه دانستن فقط 1000 كلمه به شما كمك مي كند تا 50000 كلمه تركي را حدس بزنيد. به نظر نمي رسد كه اكنون ترسناك باشد ، درست است؟

 

10 كلمه تركي جالب و معمول كه توسط تركي زبانان بومي تلفظ مي شوند

1. مرهابا. = سلام

بياييد با "Merhaba" به معني "سلام" در تركي به طور طبيعي شروع كنيم. اين يكي از معروفترين كلمات در زبان تركي است و راهي عالي براي شروع مكالمه با شخصي از تركيه است. براي گوش دادن به تلفظ واقعي ، روي پخش زير كليك كنيد:


سلام.

 

2. aşk = عشق

عشق يك احساس جهاني است و قطعاً بايد در اينجا درباره آن صحبت كنيم. مردم تركيه روشي دوست داشتني دارند كه مي گويند كسي يا چيزي را دوست دارند از طريق كلمه "aşk". اين را در عمل بشنويد:


عشق

3. mutluluk = خوشبختي

وقتي عشق باشد ، قطعاً خوشبختي نيز وجود دارد. همه ما در حال تعقيب "متلوك" هستيم همانطور كه مردم ترك زبان مي گويند. از نزديك گوش كنيد و فقط ممكن است امروز در زندگي خود "خوشبختي" كسب كنيد:


خوشبختي

 

4. kedi = گربه

بياييد با حيوانات خانگي صحبت كنيم. در دنيا دو نوع انسان وجود دارد: مردم گربه و افراد سگ. ما مي خواهيم ابتدا در مورد گربه ها صحبت كنيم يا اينكه چگونه مردم تركيه مي گويند: "kedi". به چگونگي به نظر رسيدن گوش دهيد:


گربه

5. köpek = سگ

اما همراهان دوست داشتني و وفادارمان ، سگ ها را فراموش نكنيم. يك سگ در تركي "köpek" است ، كلمه اي واقعاً مفيد براي دوستداران سگ در سراسر جهان. در اينجا نحوه تلفظ آن است:


سگ

 

6. gülümsemek = لبخند زدن

اكنون وقت لبخند زدن است يا اينكه چگونه شخصي از تركيه مي گويد "gülümsemek". لبخند زدن ما را خوشحال مي كند و به سلامتي ما كمك مي كند ، بنابراين به همين دليل است كه همه ما بايد هر روز لبخند بزنيم. در اينجا تلفظ تركي وجود دارد:


لبخند

7. ترك = تركي

بعد ، بياييد ببينيم كه مردم تركيه چگونه "تركي" مي گويند. پاسخ صحيح "ترك" است. به نحوه تلفظ يك سخنران تركي گوش دهيد:


تركي

 

8. حوت = بله

بله ، ما به شماره 8 رسيده ايم كه "بله" موضوع مورد بحث است. تركي زبان ها به سادگي با گفتن "evet" مي گويند "بله". با گوش دادن به نحوه تلفظ يك فرد از تركيه ، درك خود را افزايش دهيد:


آره.

9. Teşekkürler. = ممنون

از شما براي خواندن تا اينجا متشكرم يا بايد همانطور كه آنها به تركي مي گويند "Teşekkürler" بگويم. در اينجا يك زبان مادري است كه به زبان تركي از شما تشكر مي كند:


متشكرم.

 

10. گوله گوله. = خداحافظ

هيچ گفتگوي مودبانه اي بدون خداحافظي قديمي و يا "Hoşçakalın!" پايان نمي يابد. چگونه مردم تركيه معمولاً مي گويند. اكنون زمان آن فرا رسيده است كه يك صداي دلنشين تركي به شما بگويد "خداحافظ":


خداحافظ.


واژگان تركي خود را به صورت آنلاين بهبود ببخشيد

امروزه دوره هاي آنلاين زبان سرگرم كننده ، م effectiveثر ، مقرون به صرفه هستند و از جديدترين فناوري براي آموزش زبان جديد به شما استفاده مي كنند. اين آنها را به يك راه حل عالي براي ساخت واژگان شما تبديل مي كند. با Mondly آشنا شويد ، يكي از بهترين برنامه هاي جديد اپل در سال 2016 كه به ميليون ها نفر در سراسر جهان در يادگيري يك زبان كمك مي كند. زبان شناسان متخصص ما متداول ترين كلمات تركي را انتخاب كرده اند تا شما با يادگيري آنچه واقعاً مهم است شروع كنيد. ديگر يادگيري كلمات تصادفي كه احتمالاً هرگز در زندگي واقعي استفاده نخواهيد كرد.


هر درس موندلي حول يك موضوع يا موقعيت خاص مي چرخد: از خانواده به رنگ ها گرفته تا حيوانات يا دروس مربوط به خريد. شما به سرعت در موقعيت هاي مختلف مانند سفارش غذا در رستوران ، رزرو اتاق هتل يا يك صحبت معمولي با يك بومي كه تازه ملاقات كرده ايد غرق مي شويد. سازماندهي دروس در قالب مضامين ، يادگيري كلمات تركي را با ايجاد ارتباطات قدرتمند در مغز ، بسيار آسان مي كند.

 

كلمات تركي كه توسط بوميان صحبت مي شوند

ثابت شده است كه با شنيدن صحبت بوميان ، هر زباني را سريعتر ياد مي گيريد. به همين دليل زبان شناسان ما گوش دادن به زبان بوميان را به بخشي اساسي از تجربه يادگيري تبديل كرده اند. تمام عبارات درون برنامه توسط تركي زبانان حرفه اي ضبط مي شود ، بنابراين مي توانيد آرام بنشينيد و تلفظ صحيح رايج ترين كلمات تركي را بدون زحمت جذب كنيد.

 

منبع:

https://mashhadclass.com/

blogyara
ترکی استانبولی

7 بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی تهران+ شهرستانها

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یا می خواهید با خانواده و دوستان ترک زبان تان صحبت کنید، برای شروع باید عبارات ترکی را یاد بگیرید. ترکیه کشور توریستی فوق العاده ای است. پرواز به استانبول و سایر نقاط این کشور ارزان است و می تواند یک ماجراجویی عالی را برای تان به ارمغان بیاورد. در این مطلب بهترین آموزشگاه ها و موسسات برگزار کننده کلاسهای ترکی استانبولی در سراسر ایران (هم آنلاین و هم حضوری) را معرفی می کنیم. اما ابتدا 51 عبارت بسییییییار کاربردی زبان ترکی استانبولی را مرور می کنیم. حتما این 51 عبارت را یاد بگیرید تا در شروع کلاس چندین قدم از بقیه جلو باشید.

علاوه بر این، میلیون ها ترک در اروپا زندگی می کنند. حتی اگر احتمالا بتوانید با آن ها به آلمانی، انگلیسی یا به زبان دیگری صحبت کنید، لذت دیدن برق چشمان شان وقتی با آن ها به زبان ترکی صحبت می کنید، چیزی است که برای همیشه در ذهن تان باقی خواهد ماند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.