بی ام و در مقابل مرسدس بنز

چيزهايي كه براي شما مفيد است

بی ام و در مقابل مرسدس بنز

۵ بازديد
مرسدس در حال حاضر کمی محافظه کارتر از BMW است، اما زمان نشان خواهد داد که کدام استراتژی بهترین است.

اگر رقابت سالمی در اعماق تاریخ خودرو وجود داشته باشد، آن رقابت بین مرسدس بنز بی ام و است. نمی توان از یک خانه بدون ذکر خانه دیگر صحبت کرد. آنها رقبای ابدی مانند رنو و پژو در فرانسه، فراری و لامبورگینی در ایتالیا، فورد و شورلت در ایالات متحده، یا تویوتا و هوندا در ژاپن هستند.

این رقابت دوستانه منجر به پیشرفت قابل توجهی از نظر عملکرد، ایمنی و طراحی در صنعت خودروسازی شده است. مرسدس احتمالاً بهترین انگیزه برای ادامه پریدن BMW است و بالعکس. بدون این رقابت قوی، این دو سازنده آلمانی در شرایط سخت تری قرار می گرفتند و اصلا اهمیتی نداشتند که جایگاه خود را در صدر بازار خودروهای ممتاز نگه دارند. رقابت همیشه چیز خوبی است.

امروزه بی‌ام‌و و مرسدس بنز محبوب‌ترین برندهای خودروهای پریمیوم در جهان هستند. بسیاری از رانندگان در آرزوی داشتن چیزی از این شرکت ها هستند و این در آمار فروش نشان داده می شود. در مجموع، آنها نزدیک به 4.3 میلیون وسیله نقلیه در سال 2021 فروختند که 40 درصد از فروش جهانی خودروهای لوکس و ممتاز را به خود اختصاص داده است.

ب ام و سریعتر رشد می کند
در حالی که این دو تولید کننده به طور سنتی از نظر فناوری و نوآوری بسیار شبیه یکدیگر بودند، تغییرات در این روند شروع به ظهور کرده است. به عنوان مثال، سال گذشته، ب ام و به لطف افزایش 9 درصدی فروش نسبت به سال 2020، از مرسدس سبقت گرفت و به برند محبوب خودروهای پریمیوم در جهان تبدیل شد. در مقابل، مرسدس بنز (به استثنای اسمارت و وانت) افت 5 درصدی را ثبت کرد.

بی‌ام‌و از تقاضای فزاینده‌ای برای محبوب‌ترین مدل‌هایش سود برده است، در حالی که مارک اشتوتگارت از کلاس C و E کلاس قدیمی رنج می‌برد. ب ام و فروش خود را از نظر حجم در چین، اروپا، ایالات متحده و ژاپن-کره افزایش داد، در حالی که مرسدس در این چهار بازار کاهشی را ثبت کرد. تفاوت در تغییرات فروش برای چین و آمریکای شمالی قابل توجه است، به ترتیب 8 درصد و 21 درصد در مقابل کاهش 3 درصد و 1 درصد.

تهاجمی در مقابل محافظه کار
نتایج سال گذشته تا حدی با استراتژی های مختلف اتخاذ شده توسط هر دو شرکت توضیح داده شده است. در طول دهه گذشته، مرسدس تمام تلاش خود را بر کاهش میانگین سنی مشتریان خود متمرکز کرده است. معرفی کلاس A، CLA، CLS و طیف SUV با نسخه های مشتق شده از کوپه نتیجه این تغییر است. به نظر می‌رسد اینها انتخاب‌هایی هستند که نتیجه داده‌اند، زیرا امروزه مرسدس بنز نه تنها به خاطر سدان‌های لوکس و زیبا، بلکه برای خودروهای عملکرد اسپرت‌ترش نیز شناخته می‌شود.

BMW هرگز چنین مشکلی نداشت. برخلاف موقعیت تاریخی رقیب خود، Bimmers به ​​طور فزاینده ای با عملکرد در بخش برتر همراه شده است. به همین دلیل است که در سال های اخیر تغییرات اندکی در استراتژی صورت گرفته است. تا به حال.

بر اساس آخرین داده ها، به نظر می رسد که BMW اکنون رویکرد تهاجمی تری در پیش گرفته است در حالی که مرسدس همچنان در مسیر محافظه کارانه قدم می گذارد. در اینجا چند نمونه واضح از این تفاوت در حال ظهور آورده شده است: BMW iX، نسل دوم سری 4، و ب ام و سری 7 که اخیراً به روز شده است. آنها مانند بمب اتمی در رسانه های اجتماعی بودند که همه نوع صحبت را برای بهتر یا بد ایجاد می کردند. در همین حال، دیدیم که چگونه جدیدترین مدل های مرسدس از مفهوم تکامل در مقابل انقلاب پیروی می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.